Koncepcia MŠ

Pedagogická koncepcia

Cieľom predprimárneho vzdelávania je dosiahnuť optimálnu emocionálnu, sociálnu a kognitívnu úroveň ako základ pripravenosti na školské vzdelávanie a na život v spoločnosti.
Východiskom je jedinečnosť dieťaťa, aktívne učenie a začleňovanie do skupiny a kolektívu (ISCED-O)
Pre dosiahnutie spomínaného cieľa je nevyhnutné rozvíjať u detí kľúčové kompetencie.
K základným kompetenciám patria:
1. Komunikačné
2. Matematických kompetencií a kompetencií v oblasti vedy a techniky
3. Digitálne
4.  Učiť sa, riešiť problémy, tvorivo a kriticky myslieť
5.   Sociálne a personálne
6. Občianske
7. Pracovné.

Čo by mal ovládať  budúci prvák?

-samostatne sa obliecť a obuť

-pozapínať si gombíky a zaviazať šnúrky na obuvi

-samostatne sa najesť

-samostatne sa obslúžiť na WC, umyť si ruky, spláchnuť a pod.

-správne vyslovovať všetky hlásky

-vysloviť krátke slovo samostatne po hláskach

-vyjadrovať sa plynule aj v zložitejších vetách

-spočítať predmety do päť

-interpretovať obsah krátkej rozprávky

-poznať naspamäť detskú pesničku alebo básničku

-kresliť pevné a neroztrasené línie

-nakresliť postavu so všetkými základnými znakmi(hlava, krk, trup, ramená atď. postava je anatomicky správne rozložená)

-vystrihnúť jednoduchý tvar podľa predkreslenej čiary

-poznať základné odtiene farebného spektra (červená, zelená, žltá, oranžová, fialová atď.)

-orientovať sa v priestore, vie, kde je vpredu, vzadu, hore, dole, vpravo, vľavo

Vstup do školy je jednou z najvýznamnejších udalostí v živote dieťaťa. O tom, či bude v škole šťastné, rozhoduje nielen správny výber školy, ale aj čas nástupu do nej.

A preto v súvislosti s týmito skutočnosťami je potrebné pre svoje dieťa vybrať tie najlepšie možnosti. Ak si neviete poradiť sami, pracovníci pedagogicko-psychologických poradní Vám radi pomôžu.

Profil absolventa

Predprimárne vzdelávanie položí základy vnímania a poznávania prírodných a spoločenských vied, zabezpečí rozvoj fyzickej a pohybovej stránky, povedomie zdravia a rozvoj osobnosti dieťaťa prostredníctvom kultúry a umenia, pričom bázou je realita dieťaťa.
•Absolvent predprimárneho vzdelávania získa poznatky a schopnosti, kultúrnej, čitateľskej, matematickej a prírodovednej gramotnosti.
Absolvent predprimárneho vzdelávania je pripravený na vstup do primárneho vzdelávania v základnej škole a na ďalší aktívny život v spoločnosti.
•Absolvent predprimárneho vzdelávania prejavuje pozitívne postoje k zdravému životnému štýlu, prejavuje ohľaduplnosť k životnému prostrediu, zvláda na elementárnej úrovni špeciálne pohybové zručnosti a schopnosti.

Na získanie profilu absolventa predprimárneho vzdelávania je potrebné, aby dieťa dosiahlo v závere predškolského veku elementárne základy kľúčových kompetencií. Svojim zameraním budeme u detí rozvíjať hlavne tieto kľúčové kompetencie: psychomotorické, učebné, kognitívne, osobnostné, ale aj komunikatívne, sociálne a informačné.

© 2017 MŠ Paňovce. Paňovce 96, 044 71
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky